Малюємо ліс поетапно в різних техніках. Покрокові майстер-класи як красиво намалювати ліс олівцем і фарбами. Малюнок лісу в різні сезони: техніка малювання та поетапне виконання роботи. Як намалювати ліс поетапно олівцем та гуашшю — легкі поетапні майстер-класи для початківців
Багато художники люблять зображати ліс в різних станах і в будь-який час року.
Професійні художники можуть зображати ліс, використовуючи тільки один мастихін або патьоки фарби. Але як навчитися малювати ліс з нуля, якщо немає навичок професійного малювання.
Спочатку потрібно навчитися малювати ліс звичайним олівцем.
Також зображувати краще рідкий ліс з невеликою кількістю дерев.
Після того як учень зрозуміє техніку створення лісового пейзажу, можна буде приступати до малювання фарбами.
Малюнок олівцем лісу
Перед початком роботи потрібно приготувати потрібний матеріал.
Це щільний папір, ватман або папір для акварелі, олівці різного ступеня твердості і м’якості, починаючи від 2H і закінчуючи 6B, м’який ластик для видалення олівця.
Починати потрібно малювати з натури або з фотографії лісу, це допоможе правильно зберігати перспективу і розміри дерев:
- Дерева треба починати креслити знизу вгору, починаючи від більш товстого стовбура, зменшуючи його до верху. Спочатку промальовувати товсті гілки, а потім малювати більш маленькі тонкі гілочки. Основний стовбур і товсті гілки краще зображати м’яким олівцем, більш сильним натисканням, а тонкі гілочки олівцем зображати 2H або 3H.
- Найближчі дерева потрібно зображати яскравіше і створювати на них світло і тінь з допомогою олівців різної твердості. Дальні дерева зображати просто силуетом, краще всього твердим олівцем.
- Дерева не повинні знаходитися на одній лінії. Дальні дерева повинні бути розташовані вище, ніж найближчі, так буде створюватися перспектива зображення.
- Ближні дерева повинні бути темніше, а дальні більш світлі та менш деталізовані.
- Спочатку малювати композицію краще схематично, розподіляючи дерева по всьому листу, а потім промальовувати деталі.
- З допомогою штрихів м’яким олівцем зобразити листя дерев і рослинність внизу.
- Дерева, які знаходяться ближче, повинні бути більш товсті. Віддалені дерева повинні бути тонкими, для зручності можна пронумерувати дерева, потім потім стерти нумерацію гумкою.
- Для створення текстури дерева і коріння потрібно робити кругові рухами олівця, тримаючи олівець трошки в нахилі.
- Не потрібно намагатися зобразити прямий рівний силует стовбура, краще користуватися переривчастими лініями, це буде простіше для художника і краще передасть текстуру дерева.
- Потрібно визначити звідки буде падати світло на малюнку. Відштовхуючись від цього зобразити тінь на самих стовбурах дерев. Потрібно стежити за тим, щоб тінь була на всіх деревах з одного боку від світла. Внизу гілок теж має бути затемнення.
- Листя потрібно зображати схематично або бічною стороною грифеля олівця, зображуючи переривисті штрихи, або круговими рухами.
- Тільки на найближчих великих деревах можна промальовувати листя, на задніх деревах цього робити не потрібно, інакше картина буде виглядати дрібно.
- Не можна зображувати дерева однаково, вони всі повинні перебувати під різним нахилом, стовбури зігнуті по-різному, тому що в природі не буває однакових дерев.
Акварельний ліс
Після того як ви намалювали перший малюнок олівцем, наступним етапом найкраще буде малювання лісу аквареллю.
Малювання акварельними фарбами буде відмінним варіантом розвитку дитини.
При малюванні з дитиною у нього розвивається моторика, почуття кольору, творче мислення, розуміння перспективи і увага до деталей.
Перед малюванням фарбами потрібно намалювати ескіз тонким твердим олівцем.
Лінії повинні бути дуже тонкими, щоб фарба могла перекрити їх.
Не треба вдавати з допомогою олівця тіні листя це краще зробити за допомогою фарб.
Техніки малювання
При малюванні аквареллю використовуються різні техніки.
Малювання по мокрому матеріалу, мокре по-сухому, мокре по мокрому, суха кисть по-сухому.
Спочатку краще використовувати класичний метод малювання — мокре по-сухому. Тобто використання вологих розбавлених фарб з сухого листу паперу.
Поетапне виконання роботи
- Зображення літнього лісу спочатку малюються олівцем, потім малюнку надається колір.
- Спочатку прорисовується фон, тобто небо або пейзаж, що знаходиться за лісом. Небо краще зображати тонким розведеним шаром фарби, щоб вона не привертала до себе основну увагу глядача.
- Потім зображуються стовбури та гілки дерев, дрібні гілочки краще промальовувати схематично і сильно ними не захоплюватися, інакше вони будуть пробиватися крізь листя, і це буде виглядати неприродно.
- Після того як просохнуть фарби, що зображують стовбури дерев, схематично позначити листя.
- Краще використовувати різні відтінки від темно-зеленого до світло-зеленого.
- Слід враховувати падіння світла. Освітлених ділянок крони повинні бути світло-зелені або навіть жовтуваті.
- Потім швидкими різкими штрихами зображується трава і чагарники.
- Дерева, що знаходяться на задньому плані, потрібно зображати схематично і трохи розмито.
Для малювання трави також слід використовувати різні відтінки, в місцях, де падає тінь краще використовувати темно-зелений або темно-синій колір.
Чорний колір треба використовувати по мінімуму, щоб картина не вийшла занадто затемненою.
Ліс взимку
Також буде нескладно намалювати зимовий ліс фарбами, але краще використовувати не акварель, а гуаш або акрилові фарби.
Вони більш густі і з допомогою них можна зображати більше обсягу.
Також сніг, що лежить на гілках деревах, буде виглядати більш реалістично. Біла акварель не зможе перекрити зелений колір і може створитися бруд в малюнку.
Нижня поверхня в зимовому пейзажі може бути зображена у вигляді пагорбів білого, блакитного та фіолетового відтінку.
Верхню частину пагорбів краще зображати світло-жовтим або білим кольором.
Нижня основа і боковини, куди падає тінь, краще зображати голубуватим або злегка бузковим відтінком:
- Спочатку намалюйте фон і нижню поверхню на аркуші паперу. Небо, снігові замети, пагорби або річку, використовуючи перераховані вище кольору або додаючи відповідні відтінки за своїм бажанням.
- Найбільш підходящі дерева для зимового пейзажу — це їли.
- Стовбур дерев практично не видно, зображується невеликим внизу. Далі зображуються широкі лапи по черзі, звужуються догори.
- Для художників-початківців потрібно буде орієнтуватися на якийсь малюнок або фотографію ялин.
- Нижня частина гілок повинна бути темно-зелена, місце, куди падає світло зображати світло-зеленим відтінком.
- Після висихання зеленої фарби поверх гілок зобразити лежить на них сніг білою або блакитною фарбою.
- Верхній білий шар фарби потрібно робити густішим для того, щоб перекрити гілки, але не переборщувати з ним, щоб не було відчуття, що вони ось-ось зламаються під його вагою. Зимовий пейзаж легше малювати фарбами, ніж олівцем. З допомогою білого, блакитного і бузкового кольору легше передати відтінки снігу.
- Небо краще зображати холодними сірими, блакитними або сиреневатыми відтінками.
Також ефектно виглядають зимові пейзажі з оранжево-червоним небом, передає зовнішній вигляд зимового заходу.
Осіння пора
Також з допомогою акварельного або акрилової фарби можна зобразити осінній ліс.
Він зображується за такою ж технологією, що і літній, але відповідно використовуються помаранчеві, червоні, жовті, світло-зелені, коричневі, в якихось моментах зеленуваті кольору.
Осіннє небо краще зображати сіро-блакитним або фіолетовим кольором.
Техніка «сухе по-мокрому»
Листя на деревах краще зображати дрібними мазками різними відтінками, також при малюванні по вологому папері буде створюватися ефект розмиття і сльоти:
- Для цього потрібно чистої мокрою кистю намочити повністю весь аркуш паперу.
- Почекати деякий час, щоб вода вбралася в нього і потім, використовуючи мінімальну кількість води, наносити пензлем акварель на папір.
- Фарба сама створювати химерні розмиття і візерунки, тонкою сухою кистю ви можете контролювати їх напрямок.
- За допомогою такого методу можна зобразити далекі силуети ялин або інших дерев, намалювати річку або гори.
- Потім почекати, коли лист повністю висохне, і почати зображати деталі композиції, наприклад, листя і тонкі гілки.
- Слід враховувати падіння світла, відштовхуватися від цього при виборі відтінків.
- Потім швидкими різкими штрихами зображується опале листя, використовуючи при цьому кольору осінньої палітри.
- Малюючи з дитиною, можна намалювати гриби, ягоди або овочі, вивчаючи їх різновиди.
Малювання за допомогою гелевої ручки
Осінній ліс ефектно виходить при малюванні аквареллю і чорною гелевою ручкою:
- Робота починається з олівцевого начерку. Потім зафарбовується мокрою фон аквареллю, буде навіть краще, якщо він трохи розтечеться і створить різні відтінки і переходи.
- Потім зображуються основні стовбури дерев і схематична крона з допомогою мазків фарби.
- Листя фарбою детально промальовувати не потрібно, лише схематичні «хмарки» жовтою, оранжевою, червоною фарбою.
- Потім почекати, коли фарба висохне і чорною або коричневою гелієвою ручкою обвести стовбур, схематично прорисовуючи кору.
- Змалювати дрібні гілочки, виділити деякі листя, намалювати траву більш яскравими штрихами.
- Таким чином можна зобразити алею з деревами з боків, а на дорозі ручкою намалювати невеликі силуети прогулюються людей.
- Дорога повинна звужуватися, відходячи вдалину. Для побудови правильної перспективи краще використовувати центральну точку.
- Через неї потрібно провести дві пересічні лінії, що створюють напрямок дороги.
- При малюванні гелієвою ручкою можна виділити основні деталі, малюнок виходить дуже контрастним і яскравим.
- Найбільш продуктивним при малюванні лісу буде виїзд на натуру і зображення цього пейзажу.
- Але при відсутності такої можливості, можна навчитися зображати лісову гущавину з фотографій або по пам’яті. Головне правило, дотримуватися законів композиції і пропорцій.
Вибір квітів – ваше художнє право, адже в природі існують мільйони відтінків, які може розрізняти людське око.
А про користь малювання для маленьких дітей написано безліч книг, тому буде дуже корисно знайти час для творчості з дітьми.
Можливо, саме ця стаття надихнуть вас на створення першої картини.