Трафарети для аплікацій в дитячий сад (84 фото) – роздрукувати безкоштовно трафарети з кольорового паперу, завантажити рибки, метелики, котики

Використання трафаретів для аплікацій у дитячому садку. Збірки шаблонів для молодшої, середньої та старшої групи. Багато шаблонів звіряток, квіточок і мульт героїв. Трафарети для аплікацій в дитячий сад — правила роботи з трафаретами та інструкція по створенню гарних виробів

Аплікації за трафаретами – це вид творчої активності, більше всього підходить саме для дошкільнят або зовсім маленьких дітей.

Адже вони роблять свої перші кроки в цьому руслі під керівництвом батьків.

Як працювати з трафаретами

Трафарети для аплікацій являють собою шаблонні зображення композицій, квіткових букетів або кошиків, об’єктів живої або неживої природи і т. п.

Спираючись на вік дитини, педагог початкової освіти або творчий батько підбирає різновид трафарету для майбутньої композиції.

Це потрібно, щоб розвинути в малюка нові творчі навички.

Для 2-х або 3-річної дитини цілком посильно склеїти роботу з готових, заздалегідь вирізаних елементів, під керівництвом дорослого розташовуючи їх на аркуші паперу.

А ось майбутній школяр вже, швидше за все, здатний не тільки сам вирізати і розташувати всі деталі, наклеївши їх, але і підібрати кольори роботи для заповнення контурів.

І при цьому він керується власними смаковими уподобаннями і спостереженнями над навколишнім світом.

Так що провідним принципом при виборі трафарету для аплікацій повинні стати вікові особливості та відповідні їм уміння дитини.

Правила роботи

  1. Бажаючи розвинути нові для малюка навички, спирайтеся на вже наявні, щоб не відбити у дитини бажання творити з-за зайвої для нього складності.
  2. Якщо не знаєте, з чого почати, найкращим варіантом стануть композиції з найпростіших геометричних фігур, що складаються в будиночки, ялинки, гусениць, сонечко і т. д.
  3. Не робіть все за малюка з бажання допомогти. Краще просто ненав’язливо спрямовувати його, щоб дитина сам навчався розташовувати деталі композиції на аркуші.
  4. Після того, як робота закінчена, відсутні деталі на ній можна домалювати, щоб картина стала більш повною.
  5. Якщо ви працюєте з групою з декількох дітей, ідеальним варіантом стане створення спільного творчого проекту на великому аркуші паперу, в який кожен з учасників зможе додати щось своє.
  6. Для педагога, який веде творчі заняття у великій групі, дуже зручно розділити її на менші і влаштувати між ними невелике змагання, хто впорається краще. Це не тільки хороший творчий досвід, але і вправа для малюків по роботі в команді. Крім того, присутній і змагальний момент.

Створення робіт за допомогою трафаретів

Тепер поговоримо про різних різновидах трафаретів для створення аплікацій у відповідності з віковими особливостями дітей.

Роботи з шматочків кольорового паперу

Створення композицій за готовими шаблонами з фрагментів кольорового паперу – поширений і досить простий спосіб познайомити дитину з аплікацією:

  • Трафарети для таких робіт виглядають як схематичні зображення майбутніх композицій на паперовому аркуші.
  • Можна просто роздрукувати подібну картинку з інтернету. Або скористатися дитячої розмальовки для самих маленьких. Іноді доросла людина може просто замалювати необхідне вручну.
  • В якості наповнювача для порожнього контуру можуть виступати нарізані ножицями або порвані вручну невеликі клаптики паперу відповідних відтінків.
  • Заготовлювати їх з маленькою дитиною може бути дуже захоплююче!

Порада: При заготавливании папери діє просте правило: чим доросліша дитина, тим більш дрібні фрагменти можна використовувати, і навпаки.

Сюжет трафарету зазвичай дуже простий:

  • схематичний пейзаж;
  • велика метелик з великими крилами;
  • умовно зображений миле звірятко;
  • великий фрукт на однотонному тлі і т. д.

При створенні перших подібних робіт уважно стежте за тим, щоб дитина якомога більш точно потрапляв в контур фігури, заповнюючи їх.

А при стикуванні окремих фрагментів, підганяв їх як можна точніше один до одного, не використовуючи надмірної кількості клею.

Іноді в якості наповнювача для створення фактури можна використовувати не тільки папір. Дуже цікаво і незвично виглядають в аплікаціях:

  • крупи і макарони;
  • яскраві і незвичайні гудзики;
  • блискучі намистинки.

Такі нестандартні предмети допомагають створювати і підтримувати інтерес дітей до творчого процесу.

Аплікації в молодшій групі

Педагоги раннього розвитку радять займатися творчими роботами з дітьми, починаючи з 2-3-х років, а то і 1-го року.

Так що свої перші аплікації за трафаретами дитина може виконати ще до саду або перебуваючи в молодшій групі.

Прекрасним варіантом на такому ранньому етапі стануть роботи з шаблонами. При цьому на аркуші паперу вже є трафарет зі схематично зображеною малюнком.

А перед маленьким першовідкривачем лежать вирізані фрагменти, які треба зіставити із зображеним і тільки потім приклеїти.

В результаті можуть бути прості і впізнавані для дітей форми:

  • гусениця;
  • заєць;
  • ведмежа;
  • рибка;
  • ялинка і т. п.

Коли ці навички вже освоєні, можна показати малюкові алгоритм правильної роботи з канцелярськими ножицями, мають закруглені кінчики.

Починати краще всього з прямих форм, поступово переходячи до кутів, а потім і до хвиль або більш складних конфігурацій.

Роботи для середньої групи саду

У цьому віці моторні навички вже більш-менш сформовані, тому їх можна розвивати з дитиною:

  • спільно вибираючи сюжети майбутніх картин;
  • підбираючи колірну гаму роботи;
  • вирізаючи деталі, роздруковані або обведені на аркушах паперу.

На цьому етапі інтенсивно розвивається мислення і формується самостійне творче начало.

У дитячому садку в цьому віці часто клеять листівки для батьків, що є для малюків великим стимулом постаратися.

Хоча ескізи майбутніх робіт і площинні, в цьому віці педагоги приділяють увагу різним методам роботи з паперовим матеріалом:

  1. Складають «гармошки» і згинають елемент 1 або кілька разів, щоб домогтися обсягу.
  2. Деталей стає більше, вони вже більш дрібні і складні, часто багатошарові.
  3. Самими популярними сюжетами для цього віку є квіти і тварини.

Аплікації перед початковою школою

З 5-ти або 6-річними дітьми можна створювати набагато більш складні композиції за трафаретами за рахунок вироблених ними навичок.

Перед школою корисно додатково розвивати дрібну моторику, тренувати мислення, пам’ять і концентрацію, а також навички самостійного планування.

У цьому віці дитина вже може приблизно уявити наперед, що в нього вийде в підсумку.

За допомогою трафаретів у дітей формуються нові уміння і навички:

  • вирізати окремі деталі, цільні силуети і симетричні елементи, склавши папір навпіл;
  • планувати створення композиції і розташовувати її складові на аркуші так, щоб картинка виглядала пропорційної і гармонійної;
  • дитина вчиться сам підбирати приємні для ока колірні поєднання, аналізує і зіставляє деталі, об’єднані загальною композицією.

На цьому етапі можна використовувати не тільки звичайний папір, але і жатую, фактурну, з оксамитовим або тесненным покриттям, фольговану.

Різноманітність матеріалів пробуджує у дитини додатковий інтерес.

Діти вчаться створювати вироби з ефектами симетрії і обсягу. Деталь може подвоюватися, склеюватися і згинатися навпіл.

У результаті виходить картинка або листівка з хмарами, кульками або квітами.

З простих геометричних елементів можна скласти веселу пташку або ведмедика, парасольку або куля з кошиком, паряться в хмарах.

При цьому тварина або предмет буде виглядати як об’ємна фігурка, яку можна зробити частиною площинної композиції або використовувати так.

Пропрацювавши навички з трафаретами, дитині буде набагато легше в майбутньому створювати свої перші самостійні роботи.

Адже він вже буде мати уявлення про композиційних складових картини і розвине колірну насмотренность.

А ще це хороший спосіб допомоги собі в майбутньому, коли потрібно буде самостійно творити в початкових класах школи.

Фото трафаретів для аплікації