Використання трафаретів для аплікацій у дитячому садку. Збірки шаблонів для молодшої, середньої та старшої групи. Багато шаблонів звіряток, квіточок і мульт героїв. Трафарети для аплікацій в дитячий сад — правила роботи з трафаретами та інструкція по створенню гарних виробів
Аплікації за трафаретами – це вид творчої активності, більше всього підходить саме для дошкільнят або зовсім маленьких дітей.
Адже вони роблять свої перші кроки в цьому руслі під керівництвом батьків.
Як працювати з трафаретами
Трафарети для аплікацій являють собою шаблонні зображення композицій, квіткових букетів або кошиків, об’єктів живої або неживої природи і т. п.
Спираючись на вік дитини, педагог початкової освіти або творчий батько підбирає різновид трафарету для майбутньої композиції.
Це потрібно, щоб розвинути в малюка нові творчі навички.
Для 2-х або 3-річної дитини цілком посильно склеїти роботу з готових, заздалегідь вирізаних елементів, під керівництвом дорослого розташовуючи їх на аркуші паперу.
А ось майбутній школяр вже, швидше за все, здатний не тільки сам вирізати і розташувати всі деталі, наклеївши їх, але і підібрати кольори роботи для заповнення контурів.
І при цьому він керується власними смаковими уподобаннями і спостереженнями над навколишнім світом.
Так що провідним принципом при виборі трафарету для аплікацій повинні стати вікові особливості та відповідні їм уміння дитини.
Правила роботи
- Бажаючи розвинути нові для малюка навички, спирайтеся на вже наявні, щоб не відбити у дитини бажання творити з-за зайвої для нього складності.
- Якщо не знаєте, з чого почати, найкращим варіантом стануть композиції з найпростіших геометричних фігур, що складаються в будиночки, ялинки, гусениць, сонечко і т. д.
- Не робіть все за малюка з бажання допомогти. Краще просто ненав’язливо спрямовувати його, щоб дитина сам навчався розташовувати деталі композиції на аркуші.
- Після того, як робота закінчена, відсутні деталі на ній можна домалювати, щоб картина стала більш повною.
- Якщо ви працюєте з групою з декількох дітей, ідеальним варіантом стане створення спільного творчого проекту на великому аркуші паперу, в який кожен з учасників зможе додати щось своє.
- Для педагога, який веде творчі заняття у великій групі, дуже зручно розділити її на менші і влаштувати між ними невелике змагання, хто впорається краще. Це не тільки хороший творчий досвід, але і вправа для малюків по роботі в команді. Крім того, присутній і змагальний момент.
Створення робіт за допомогою трафаретів
Тепер поговоримо про різних різновидах трафаретів для створення аплікацій у відповідності з віковими особливостями дітей.
Роботи з шматочків кольорового паперу
Створення композицій за готовими шаблонами з фрагментів кольорового паперу – поширений і досить простий спосіб познайомити дитину з аплікацією:
- Трафарети для таких робіт виглядають як схематичні зображення майбутніх композицій на паперовому аркуші.
- Можна просто роздрукувати подібну картинку з інтернету. Або скористатися дитячої розмальовки для самих маленьких. Іноді доросла людина може просто замалювати необхідне вручну.
- В якості наповнювача для порожнього контуру можуть виступати нарізані ножицями або порвані вручну невеликі клаптики паперу відповідних відтінків.
- Заготовлювати їх з маленькою дитиною може бути дуже захоплююче!
Порада: При заготавливании папери діє просте правило: чим доросліша дитина, тим більш дрібні фрагменти можна використовувати, і навпаки.
Сюжет трафарету зазвичай дуже простий:
- схематичний пейзаж;
- велика метелик з великими крилами;
- умовно зображений миле звірятко;
- великий фрукт на однотонному тлі і т. д.
При створенні перших подібних робіт уважно стежте за тим, щоб дитина якомога більш точно потрапляв в контур фігури, заповнюючи їх.
А при стикуванні окремих фрагментів, підганяв їх як можна точніше один до одного, не використовуючи надмірної кількості клею.
Іноді в якості наповнювача для створення фактури можна використовувати не тільки папір. Дуже цікаво і незвично виглядають в аплікаціях:
- крупи і макарони;
- яскраві і незвичайні гудзики;
- блискучі намистинки.
Такі нестандартні предмети допомагають створювати і підтримувати інтерес дітей до творчого процесу.
Аплікації в молодшій групі
Педагоги раннього розвитку радять займатися творчими роботами з дітьми, починаючи з 2-3-х років, а то і 1-го року.
Так що свої перші аплікації за трафаретами дитина може виконати ще до саду або перебуваючи в молодшій групі.
Прекрасним варіантом на такому ранньому етапі стануть роботи з шаблонами. При цьому на аркуші паперу вже є трафарет зі схематично зображеною малюнком.
А перед маленьким першовідкривачем лежать вирізані фрагменти, які треба зіставити із зображеним і тільки потім приклеїти.
В результаті можуть бути прості і впізнавані для дітей форми:
- гусениця;
- заєць;
- ведмежа;
- рибка;
- ялинка і т. п.
Коли ці навички вже освоєні, можна показати малюкові алгоритм правильної роботи з канцелярськими ножицями, мають закруглені кінчики.
Починати краще всього з прямих форм, поступово переходячи до кутів, а потім і до хвиль або більш складних конфігурацій.
Роботи для середньої групи саду
У цьому віці моторні навички вже більш-менш сформовані, тому їх можна розвивати з дитиною:
- спільно вибираючи сюжети майбутніх картин;
- підбираючи колірну гаму роботи;
- вирізаючи деталі, роздруковані або обведені на аркушах паперу.
На цьому етапі інтенсивно розвивається мислення і формується самостійне творче начало.
У дитячому садку в цьому віці часто клеять листівки для батьків, що є для малюків великим стимулом постаратися.
Хоча ескізи майбутніх робіт і площинні, в цьому віці педагоги приділяють увагу різним методам роботи з паперовим матеріалом:
- Складають «гармошки» і згинають елемент 1 або кілька разів, щоб домогтися обсягу.
- Деталей стає більше, вони вже більш дрібні і складні, часто багатошарові.
- Самими популярними сюжетами для цього віку є квіти і тварини.
Аплікації перед початковою школою
З 5-ти або 6-річними дітьми можна створювати набагато більш складні композиції за трафаретами за рахунок вироблених ними навичок.
Перед школою корисно додатково розвивати дрібну моторику, тренувати мислення, пам’ять і концентрацію, а також навички самостійного планування.
У цьому віці дитина вже може приблизно уявити наперед, що в нього вийде в підсумку.
За допомогою трафаретів у дітей формуються нові уміння і навички:
- вирізати окремі деталі, цільні силуети і симетричні елементи, склавши папір навпіл;
- планувати створення композиції і розташовувати її складові на аркуші так, щоб картинка виглядала пропорційної і гармонійної;
- дитина вчиться сам підбирати приємні для ока колірні поєднання, аналізує і зіставляє деталі, об’єднані загальною композицією.
На цьому етапі можна використовувати не тільки звичайний папір, але і жатую, фактурну, з оксамитовим або тесненным покриттям, фольговану.
Різноманітність матеріалів пробуджує у дитини додатковий інтерес.
Діти вчаться створювати вироби з ефектами симетрії і обсягу. Деталь може подвоюватися, склеюватися і згинатися навпіл.
У результаті виходить картинка або листівка з хмарами, кульками або квітами.
З простих геометричних елементів можна скласти веселу пташку або ведмедика, парасольку або куля з кошиком, паряться в хмарах.
При цьому тварина або предмет буде виглядати як об’ємна фігурка, яку можна зробити частиною площинної композиції або використовувати так.
Пропрацювавши навички з трафаретами, дитині буде набагато легше в майбутньому створювати свої перші самостійні роботи.
Адже він вже буде мати уявлення про композиційних складових картини і розвине колірну насмотренность.
А ще це хороший спосіб допомоги собі в майбутньому, коли потрібно буде самостійно творити в початкових класах школи.