Прості фото-уроки створення геометричних аплікацій за шаблонами. Майстер-класи для дітей різного віку: особливості і характеристики. Необхідні матеріали та інструменти для створення геометричної аплікацій. Геометрична аплікація — майстер-класи та легкі шаблони для дітей молодшої, середньої та старшої групи
Будь-яка ігрова та творча діяльність впливає на інтелектуальний розвиток дитини. Він вчиться образно мислити, знаходити вирішення багатьох складних завдань.
Розвивається моторика, тактильна чутливість рук. Не винятком є аплікації з геометричних виробів.
На відміну від інших видів творчості, такою діяльністю складно займатися в домашніх умовах.
Занадто багато часу потрібно для підготовчих робіт. Однак позитивний вплив таких аплікацій на інтелект дитини не викликає сумнівів.
Особливості
Геометричні композиції — це плоскі аплікації з елементів, що мають різну форму і розмір. Для основи користуються картоном або іншим щільним листом, наприклад, ватманом.
Класифікація таких виробів представлена двома техніками: декоруванням і конструюванням.
У першому випадку візерунки і малюнки створюються з елементів, які чергуються в певній послідовності. В результаті дитина сприймає кольорову гаму, форму і розмір.
У другому варіанті прості геометричні деталі використовуються для створення складного сюжету.
У такому творчому процесі дитина опановує аналітичним мисленням, навчається розкладати складний образ на прості компоненти.
Нескладні геометричні складові дозволяють створювати образи різного формату. За рахунок цього діти знайомляться з перетворенням фігур, отримують навички просторового мислення.
Характеристика аплікацій для різного віку
В залежності від того, для кого саме підбирається схема, змінюються і її особливості. Це важливо враховувати.
Для дошкільнят
Геометричними аплікаціями можуть займатися навіть дошкільнята.
Пропонуючи сюжет композиції, необхідно виходити з віку і навичок дитини. Наприклад, малюкам ясельного віку легше впоратися з композиціями з елементів однакового формату.
В такому віці малюки самостійно можуть нанести клей з допомогою клею олівця на деталі, а потім хаотично розташувати їх на основі.
Інші функції повинен виконувати дорослий. А саме:
- підготувати паперові фігури;
- показати, як наносити клей за допомогою олівця;
- відкоригувати результат роботи малюка.
У молодшому дошкільному віці діти можуть самі використовувати клей, знають, як називаються основні геометричні фігури.
Діти навчаються аналізу простого малюнка, порівнюючи розміри деталей в ньому, розташовуючи компоненти в заданій послідовності.
Від дорослого в даному випадку потрібно допомогти, а при необхідності наочно показати рішення.
У цьому віці вироби виконуються двома способами:
- розміщуючи елементи на заданому малюнку;
- повторюючи запропонований зразок.
У 4-5 років діти повинні самі вирізати деталі за шаблоном, наклеювати їх, а потім домалювати відсутні елементи.
У старших дошкільних групах слід пропонувати композиції, що включають багатокутники і складні шаблони.
Хлопці повинні самостійно вибирати колірну гаму, фон, вирізати складові малюнка.
Складні вироби сприяють розвитку уважності й посидючості, що створить необхідну базу знань для занять у школі.
Для школярів
Аплікації для молодшого шкільного ланки характеризуються наявністю сюжету.
Хлопцям необхідно пояснити, в якій послідовності повинні наклеюватися деталі без шкоди задуми композиції, яким кольорам краще віддати перевагу.
У 3-4 класах школярі досить добре розуміють сюжетні аплікації. Тому впоратися зі складними виробами для них не становить особливих труднощів.
Матеріали і інструменти
Для створення виробів з геометричних фігур досить мати:
- Папір. Це основний матеріал, без якого неможливо виконати аплікацію. Вона служить фоном, так і для геометричних фігур. В якості основи підійде картон або ватман.
- Для дрібних деталей краще скористатися двосторонньої папером з середньою щільністю. Барвисту композицію можна отримати з офісної кольорового паперу.
- Клей. При виборі цього клею необхідно виходити від віку дитини. Наприклад, для дворічного малюка оптимальним варіантом буде клейстер.
- Він не спровокує алергію у дитини, а також не зашкодить, якщо малюк випадково його проковтне.
- 3 або 4-річного дитині доцільніше працювати з клеящем олівцем. При цьому особливу увагу слід приділити на його якість.
- У старшій групі можна починати працювати з пензликом і клеєм ПВА. Це розвине дрібну моторику, увагу, акуратність.
- Ножиці. При виборі ножиць слід звернути увагу на їх безпеку. Кращим варіантом будуть ножиці, які мають округлі кінці.
Інструмент повинен бути попередньо розроблений. В іншому випадку дитина може нанести собі травми в процесі роботи.
Варіанти аплікацій
Існує безліч варіантів оформлення аплікацій. І кожен може вибрати той, який найбільше сподобається.
М’ячі для ведмедика
У віці 1-2 років малюки освоюють геометричні фігури і процес аплікацій. Для них важливо наклеїти деталь, а не усвідомлювати сюжетну лінію композиції.
Тому на заняттях важливо в ігровій формі підвести дитину до роботи над аплікацією. Це можна зробити як індивідуально, так і колективно.
Наприклад, перш ніж почати роботу над виробом “М’ячі для ведмедика”, можна розповісти дітям історію про ведмежа жонглере, у якого зникли м’ячики.
Після цього варто показати дитині коло, зробивши акцент на поняття розміру.
Тут же варто згадати кольору.
Пояснити і показати, як працювати з клеєм.
Дитину потрібно забезпечити:
- гуртками (неоднакових розмірів) з двостороннього кольорового паперу;
- фігуркою ведмедя;
- кольоровим картоном (формат А4);
- клейстером;
- вологими і сухими серветками.
Етапи роботи:
- Ознайомивши дітей з головним персонажем історії, на картон наклеюється фігурка ведмедя. Важливо! Якщо це наклейка, тоді дорослий повинен брати участь у відшаруванні зображення від основи і наклеюванні його на картон.
- Після розповіді другій частині історії, малюкам пропонується взяти участь в пошуку м’ячів, які укатились від ведмедика.
- Діти самі повинні перевернути одну деталь, нанести туди клей, промазавши всю поверхню, починаючи від центру, закінчуючи краями.
- Взявши обома руками краю “м’ячика”, дитина перевертає деталь і поміщає її клейовою стороною у вподобаному місці на основу.
- Після цього дитині пропонується притиснути деталь сухою серветкою.
- Коли аплікація виконана, малюки отримують різнокольорові пластмасові м’ячі для ігрової програми.
Тарілка з ягодами
Цю саморобку можна запропонувати для малюків двох років.
Потрібно:
- різнокольорові круги і трикутники різних розмірів;
- великий круг;
- малюнки з ягодами і фруктами;
- клейовий склад у вигляді олівця або клейстеру;
- серветки;
- підкладка для роботи.
Алгоритм дій:
- Хлопцям пропонується перерахувати фрукти, які вони дізналися на картинках.
- Проводиться аналогія фруктів і ягід з геометричними фігурами.
- Далі потрібно вибрати деталі і хаотично приклеїти їх на великому колі.
- Діти вимовляють ягоди, фрукти, кольори і фігури за педагогом.
В старших групах дитячого саду основними сюжетами є:
- тварини у вигляді ведмедиків, слонів, сов, сонечок;
- транспорт (машинки, кораблики, ракети);
- рослинний світ у вигляді квітів, дерев,
Під час роботи над аплікаціями школярі молодших класів оволодівають творчим мисленням, посидючістю і спостережливістю.
У цьому випадку доречно працювати з:
- орнаментом, заповнюючи контури предметів чи тварин з дрібних геометричних деталей. Для цього підійдуть шаблони посуду, метелики, бабки;
- мозаїкою, обклеюючи поверхню контуру маленькими деталями квадратної форми.
Яскраві геометричні аплікації наділяють дитини безліччю навичок. Працюючи над виробами, малюки отримують справжнє задоволення, розвиваючи свою моторику, уяву.
При цьому діти вчаться втілювати в композиції власне бачення предметів, що сприяє творчій уяві і фантазії.