Геометрична аплікація (96 фото) – майстер-класи та шаблони фігур для дітей молодшої, середньої та старшої групи

Прості фото-уроки створення геометричних аплікацій за шаблонами. Майстер-класи для дітей різного віку: особливості і характеристики. Необхідні матеріали та інструменти для створення геометричної аплікацій. Геометрична аплікація — майстер-класи та легкі шаблони для дітей молодшої, середньої та старшої групи

Будь-яка ігрова та творча діяльність впливає на інтелектуальний розвиток дитини. Він вчиться образно мислити, знаходити вирішення багатьох складних завдань.

Розвивається моторика, тактильна чутливість рук. Не винятком є аплікації з геометричних виробів.

На відміну від інших видів творчості, такою діяльністю складно займатися в домашніх умовах.

Занадто багато часу потрібно для підготовчих робіт. Однак позитивний вплив таких аплікацій на інтелект дитини не викликає сумнівів.

Особливості

Геометричні композиції — це плоскі аплікації з елементів, що мають різну форму і розмір. Для основи користуються картоном або іншим щільним листом, наприклад, ватманом.

Класифікація таких виробів представлена двома техніками: декоруванням і конструюванням.

У першому випадку візерунки і малюнки створюються з елементів, які чергуються в певній послідовності. В результаті дитина сприймає кольорову гаму, форму і розмір.

У другому варіанті прості геометричні деталі використовуються для створення складного сюжету.

У такому творчому процесі дитина опановує аналітичним мисленням, навчається розкладати складний образ на прості компоненти.

Нескладні геометричні складові дозволяють створювати образи різного формату. За рахунок цього діти знайомляться з перетворенням фігур, отримують навички просторового мислення.

Характеристика аплікацій для різного віку

В залежності від того, для кого саме підбирається схема, змінюються і її особливості. Це важливо враховувати.

Для дошкільнят

Геометричними аплікаціями можуть займатися навіть дошкільнята.

Пропонуючи сюжет композиції, необхідно виходити з віку і навичок дитини. Наприклад, малюкам ясельного віку легше впоратися з композиціями з елементів однакового формату.

В такому віці малюки самостійно можуть нанести клей з допомогою клею олівця на деталі, а потім хаотично розташувати їх на основі.

Інші функції повинен виконувати дорослий. А саме:

  • підготувати паперові фігури;
  • показати, як наносити клей за допомогою олівця;
  • відкоригувати результат роботи малюка.

У молодшому дошкільному віці діти можуть самі використовувати клей, знають, як називаються основні геометричні фігури.

Діти навчаються аналізу простого малюнка, порівнюючи розміри деталей в ньому, розташовуючи компоненти в заданій послідовності.

Від дорослого в даному випадку потрібно допомогти, а при необхідності наочно показати рішення.

У цьому віці вироби виконуються двома способами:

  • розміщуючи елементи на заданому малюнку;
  • повторюючи запропонований зразок.

У 4-5 років діти повинні самі вирізати деталі за шаблоном, наклеювати їх, а потім домалювати відсутні елементи.

У старших дошкільних групах слід пропонувати композиції, що включають багатокутники і складні шаблони.

Хлопці повинні самостійно вибирати колірну гаму, фон, вирізати складові малюнка.

Складні вироби сприяють розвитку уважності й посидючості, що створить необхідну базу знань для занять у школі.

Для школярів

Аплікації для молодшого шкільного ланки характеризуються наявністю сюжету.

Хлопцям необхідно пояснити, в якій послідовності повинні наклеюватися деталі без шкоди задуми композиції, яким кольорам краще віддати перевагу.

У 3-4 класах школярі досить добре розуміють сюжетні аплікації. Тому впоратися зі складними виробами для них не становить особливих труднощів.

Матеріали і інструменти

Для створення виробів з геометричних фігур досить мати:

  • Папір. Це основний матеріал, без якого неможливо виконати аплікацію. Вона служить фоном, так і для геометричних фігур. В якості основи підійде картон або ватман.
  • Для дрібних деталей краще скористатися двосторонньої папером з середньою щільністю. Барвисту композицію можна отримати з офісної кольорового паперу.
  • Клей. При виборі цього клею необхідно виходити від віку дитини. Наприклад, для дворічного малюка оптимальним варіантом буде клейстер.
  • Він не спровокує алергію у дитини, а також не зашкодить, якщо малюк випадково його проковтне.
  • 3 або 4-річного дитині доцільніше працювати з клеящем олівцем. При цьому особливу увагу слід приділити на його якість.
  • У старшій групі можна починати працювати з пензликом і клеєм ПВА. Це розвине дрібну моторику, увагу, акуратність.
  • Ножиці. При виборі ножиць слід звернути увагу на їх безпеку. Кращим варіантом будуть ножиці, які мають округлі кінці.

Інструмент повинен бути попередньо розроблений. В іншому випадку дитина може нанести собі травми в процесі роботи.

Варіанти аплікацій

Існує безліч варіантів оформлення аплікацій. І кожен може вибрати той, який найбільше сподобається.

М’ячі для ведмедика

У віці 1-2 років малюки освоюють геометричні фігури і процес аплікацій. Для них важливо наклеїти деталь, а не усвідомлювати сюжетну лінію композиції.

Тому на заняттях важливо в ігровій формі підвести дитину до роботи над аплікацією. Це можна зробити як індивідуально, так і колективно.

Наприклад, перш ніж почати роботу над виробом “М’ячі для ведмедика”, можна розповісти дітям історію про ведмежа жонглере, у якого зникли м’ячики.

Після цього варто показати дитині коло, зробивши акцент на поняття розміру.

Тут же варто згадати кольору.

Пояснити і показати, як працювати з клеєм.

Дитину потрібно забезпечити:

  • гуртками (неоднакових розмірів) з двостороннього кольорового паперу;
  • фігуркою ведмедя;
  • кольоровим картоном (формат А4);
  • клейстером;
  • вологими і сухими серветками.

Етапи роботи:

  1. Ознайомивши дітей з головним персонажем історії, на картон наклеюється фігурка ведмедя. Важливо! Якщо це наклейка, тоді дорослий повинен брати участь у відшаруванні зображення від основи і наклеюванні його на картон.
  2. Після розповіді другій частині історії, малюкам пропонується взяти участь в пошуку м’ячів, які укатились від ведмедика.
  3. Діти самі повинні перевернути одну деталь, нанести туди клей, промазавши всю поверхню, починаючи від центру, закінчуючи краями.
  4. Взявши обома руками краю “м’ячика”, дитина перевертає деталь і поміщає її клейовою стороною у вподобаному місці на основу.
  5. Після цього дитині пропонується притиснути деталь сухою серветкою.
  6. Коли аплікація виконана, малюки отримують різнокольорові пластмасові м’ячі для ігрової програми.

Тарілка з ягодами

Цю саморобку можна запропонувати для малюків двох років.

Потрібно:

  • різнокольорові круги і трикутники різних розмірів;
  • великий круг;
  • малюнки з ягодами і фруктами;
  • клейовий склад у вигляді олівця або клейстеру;
  • серветки;
  • підкладка для роботи.

Алгоритм дій:

  1. Хлопцям пропонується перерахувати фрукти, які вони дізналися на картинках.
  2. Проводиться аналогія фруктів і ягід з геометричними фігурами.
  3. Далі потрібно вибрати деталі і хаотично приклеїти їх на великому колі.
  4. Діти вимовляють ягоди, фрукти, кольори і фігури за педагогом.

В старших групах дитячого саду основними сюжетами є:

  • тварини у вигляді ведмедиків, слонів, сов, сонечок;
  • транспорт (машинки, кораблики, ракети);
  • рослинний світ у вигляді квітів, дерев,

Під час роботи над аплікаціями школярі молодших класів оволодівають творчим мисленням, посидючістю і спостережливістю.

У цьому випадку доречно працювати з:

  • орнаментом, заповнюючи контури предметів чи тварин з дрібних геометричних деталей. Для цього підійдуть шаблони посуду, метелики, бабки;
  • мозаїкою, обклеюючи поверхню контуру маленькими деталями квадратної форми.

Яскраві геометричні аплікації наділяють дитини безліччю навичок. Працюючи над виробами, малюки отримують справжнє задоволення, розвиваючи свою моторику, уяву.

При цьому діти вчаться втілювати в композиції власне бачення предметів, що сприяє творчій уяві і фантазії.

Фото геометричних виробів