Аплікація для школярів (90 фото) – навчання школярів молодших класів аплікації з кольорового паперу

Проста інструкція зі створення аплікації для школярів. Створюємо вироби в 1, 2, 3 та 4 класах. Вибір матеріалів та інструментів. Корисні рекомендації та велика підбірка фото. Аплікація для школярів — майстер-класи для молодших класів з паперу, пластиліну і круп, фото ідеї красивих виробів

Одним із захоплюючих і цікавих творчих занять для дітей є аплікація.

Вирізання всіляких картинок, а потім наклеювання їх на паперову або картонну поверхню для створення єдиної композиції, сприяє розвитку моторики, образного мислення.

А так само допомагає швидше розвинути художній смак.

Тематика аплікацій різноманітна. Для створення композицій вдаються до різних матеріалів:

  • папері;
  • тканини;
  • дарів природи (листя, квіти);
  • продуктів (манка, гречка, насіння) і т. п.

Аплікація в початковій школі

Створюючи аплікації, учні початкових класів знайомляться з навколишнім світом, вчаться працювати з ножицями, олівцем.

Хлопці починають логічно мислити, порівнюючи ділянки для наклеювання тієї чи іншої картинки.

На уроках з аплікаціями школярі знайомляться з геометричними фігурами, природними явищами. Починають усвідомлювати, що один колір може мати кілька відтінків.

Крім того, створити композицію неможливо без акуратності, уважності, натхнення, власного бачення. Все це школяр отримує в процесі створення аплікацій.

Аплікація у першому класі

Щоб дитина одержала задоволення від створення аплікації, важливо зробити урок цікавим, завойовувати увагу учня.

Тоді школяр почне мислити самостійно, придумуючи цікаві сюжети, розвиваючи кругозір.

Пізнавальний матеріал необхідно подавати разом з жартами та ігровими моментами.

Наприклад, при вивченні тварин у першому класі доцільно організувати заняття, де школярі будуть створювати те чи інше тварина, вирізаючи і наклеюючи його на щільну поверхню.

Кожен школяр може отримати індивідуальне завдання.

По його завершенні, можна попросити учня представити свою тварину, познайомивши інших учасників з попередньо складеним розповіддю.

У віці семи років кожній дитині цікаво пограти, поринути у світ казки з її загадковими персонажами. Тому ця тема є істинний інтерес для школяра.

Першокласнику простіше працювати із шаблоном. Можна видати готовий зразок, а можна дозволити вирізати заготовку самостійно.

Так школяр поступово буде вчитися працювати ножицями. Головна умова — безпечність інструменту.

Їжачок

Дана аплікації виконується з допомогою:

  • кольорового паперу (коричнева, бежева, червона, зелена);
  • клею;
  • шаблонної основи;
  • різнокольорових олівців.

  • Кольоровий папір розрізається на дрібні частини, різні за розміром.
  • На шаблонну основу наноситься клей.
  • Підготовлені шматочки приклеюються до шаблону у відповідності з колірною гамою.
  • Якщо, наприклад, для тіла тварини обраний бежевий колір, то для колючок краще віддати перевагу темно-коричневий відтінок.
  • Далі можна приступати до яблуку, розташувавши його на спинці їжака.
  • Воно зроблене з червоного паперу.
  • Важливо стежити, щоб кольоровий папір не виходила за межі шаблону.
  • Плодоніжка і зелений лист дорисовываются олівцями відповідного кольору.

Ялинка

Створення ялинки з використанням власних долоньок — цікавий процес для молодшого школяра. Принцип простий:

  1. На кольоровому папері дитина обводить свою долоню, стежачи за тим, щоб кожен палець був окреслений.
  2. Необхідно намалювати кілька заготовок. Можна вибрати одне кольорове рішення (наприклад, зелений). А можна створити різнобарвну ялинку.
  3. Потім всі деталі вирізаються.
  4. Кожен компонент фіксується на щільну поверхню пальчиками вниз з допомогою клею або пластиліну.

Для різноманітності можна зробити дерево з долоньок всіх учнів класу.

Така спільна діяльність допоможе здружити колектив.

Аплікація у другому класі

З кожним роком дитина прагне дізнатися якомога більше інформації про навколишній його світі. Пропонуючи тему для композиції, педагогу слід враховувати цю особливість.

В аплікаціях повинно бути більше творчості і варіативних рішень.

У цьому віці дитина починає осмислювати значимість навчання, тому прагне багато читати, а цікаві деталі конспектувати окремо.

Учень володіє навичками роботи з різними інструментами (ножиці, олівці, фарби), а значить, тематика пісень повинна бути більш складною.

Для другокласників доречно використовувати непридатний матеріал, придатного для картинок, присвячених, наприклад, лісі.

“Осінній ліс”

Для цієї аплікації не обійтися без:

  • сухих березових листя;
  • білого паперу;
  • олівців;
  • синього паперу;
  • фарб (гуаш);
  • клею.

Етапи роботи:

  1. З білого паперу вирізається стовбур дерева. По ширині смуга не повинна перевищувати 1,5 див.
  2. На стовбурі в довільному порядку чорним кольором наносяться штрихи. Так створюється текстура березової кори.
  3. Далі береза “одягається” листям. Для цього на зворотну сторону березового листка наноситься клей.
  4. Кожна деталь приклеюється поруч зі стволом. Якщо у листя відсутні живці, домалювати їх можна за допомогою чорного олівця.
  5. У верхній частині малюється сонце. Для цієї мети використовуються фарби. Доречно зобразити поруч із сонцем сірі хмари, а біля підніжжя берези — траву.

Аплікація у третьому класі

У третьому класі при створенні композицій необхідно задіяти фантазію, власне бачення школяра.

На заняттях можна почати навчання створення предметів за допомогою різних технік.

Наприклад, як створюється фігурка з допомогою складання паперу в кілька разів для отримання симетричних елементів.

Композиція на тему космонавтики

Зображення створюється за допомогою:

  • клею;
  • ножиць;
  • чорної папери;
  • акрилових фарб;
  • різнокольорового фетру;
  • шаблонів ракети і планети

Етапи роботи:

  1. Використовуючи фетр вирізаються деталі ракети.
  2. Намічається місце, де буде розташований космічний корабель.
  3. З блакитного фетру вирізається коло.
  4. Ця деталь фіксується на клей недалеко від ракети.
  5. Композиція доповнюється намальованими зірками і Чумацьким шляхом.
  6. На саму планету, використовуючи фарби, слід нанести материки.

Аплікація в четвертому класі

У цьому віці дитина вже впевнено працює з ножицями, вміє самостійно малювати і наклеювати деталі.

Тут важливо розвивати творчий підхід до дитини, дозволяти створити унікальні роботи.

Саме в четвертому класі можна починати створювати композиції використовуючи кілька складових. Наприклад, поєднуючи кольоровий папір м пластилін.

“Метелик”

Для аплікації необхідно запастися;

  • кольоровим папером. Знадобиться синя, фіолетова, жовта і червона папір;
  • яскравим пластиліном;
  • клеєм;
  • шаблоном метелики.

  • На фіолетового паперу малюється і вирізається тільце метелики.
  • Вирізану деталь наклеюється на папір.
  • З жовтого паперу вирізають крила.
  • Крила прикріплюються до тулуба за допомогою клею.
  • Прикрашаються крила допомогою деталей, вирізаних з синьою і червоною папери. Для цього можна вдатися до трикутниках, прямокутникам, гурткам, сердечком, овалам.
  • Всі вирізані деталі прикрас фіксуються на крила і тулуб метелики.
  • З допомогою яскравого пластиліну робляться очі і вусики, які потім фіксуються на фігурку.

Створювати композиції можна не лише під час шкільних занять, але і вдома з батьками, братами і сестрами.

Батькам також можна показувати дитині свої власні роботи, ділячись ідеями і методами.

Складання аплікації це такий процес, який сприяє об’єднанню дорослого і дитини.

Батьки повинні допомогти дитині образно мислити. Цього можна домогтися ускладненням тематики аплікацій.

Фото аплікації для школярів